June 30, 2011

New Advertising Skills

korea adalah negara kedua yang mempunyai rakyat yang paling rajin bekerja..apabila kita penat dah kerja..mesti kita malas nak pergi shopping kan?so,kita balik je terus..di korea,TESCO adalah antara pasaraya yang mendapat tempat di sana..mereka memikirkan bagaimana mereka nak jadi nombor satu di korea..pada masa ini, mereka dalam ranking nombor dua..jadi mereka mencari idea how to be no.1??kalau dulu,customer yang nak dapatkan goods and services perlu datang ke store atau supermarket..why not we come to them?itulah yang difikirkan oleh pihak tesco..lalu mereka telah mencipta satu sistem online shopping ataupun lebih tepat dikenali sebagai virtual store dan barangan yang mereka order itu akan terus sampai ke rumah..ini tersangat-sangat cooooooooolllllll!!!!!!!dan kebanyakan ads mereka ditampal di subway kerana ramai koreans naik train pergi kerja..this is fact..tengok fact video ni..





and FYI,pihak TESCO telah menukar nama mereka kepada HOMEPLUS di korea..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like