June 12, 2011

10 More Facts About Coke

baru tadi gua post facts about coke rite? ok sekarang gua nak post pasal coke lagi..more and more facts about coke..actually coke ni macam dadah laa..dia sebenarnya ubat..tapi bila kita O\D (overdose),benda ni boleh memudaratkan..but..coke or coca-cola is the most popular soft drink in this world..in fact, lebih dari a million cans of coke were consumed everyday..damn!!..lu orang tunggu je lah coke ni diharamkan oleh mufti kedah..LOL!


The facts:
  1. Coca-cola telah dicipta oleh seorang pharmacist bernama John Pemberton dan pada asalnya mamat pemberton ni mencipta coke atas dasar ubat yang menyembuhkan penyakit pening kepala..see?kan gua dah cakap coke ni macam dadah..
  2. Coca-cola dipanggil "Coca-cola" kerana pada asalnya ianya dibuat daripada daun coca dan juga kola nut.pada masa dahulu, arak (wine) juga ditambah menggantikan rasa gula pada masa kini.
  3. gua yakin fakta ni ramai dah tahu..apabila sebiji atau lebih mentos diletakkan dalam coke,kandungan karbon dioksida didalam coke tersebut will rapidly release.macam yang lu orang tengok kat dalam Mythbusters tu laa..
  4. kalau lu orang kena sengat dengan obor-obor sebab berenang dekat sungai muar or what,tak payah susah-susah pergi jumpa doktor or bomoh..dengan muka rilek,lu otang curahkan coke dekat tempat kena sengat tu..because coke can cure the jellyfish stings!!..holy facts!!
  5. kalau ada budak bodoh mencampakkan gula getah kearah rambut lu orang,lu orang jangan kejar dan pukul budah tu..bertenang..kita ada coke..cuma curahkan coke di rambut anda dan gula getah tersebut will rinse easily..fuuu...
  6. Coke pada asalnya berwarna HIJAU..what the..gua rasa kalau sekarang ni tiba-tiba coke bertukar warna hijau balik, lebih baik gua minum teh sarbat dekat warung bai..
  7. coca-cola membawa maksud "untuk membuat mulut tersenyum" dalam bahasa chinese..
  8. kalau la dekat dunia ni ada pertandingan "sape minum coke paling banyak", gua yakin paling banyak pun manusia normal boleh minum adalah sebanyak 8 botol..dan orang bodoh yang minum coke tersebut akan mampus on the spot kerana terlalu banyak karbon dioksida ditelan dalam satu-satu masa dan kurangnya oksigen dalam salur darah...hahah..
  9. There are nearly 10,450 soft drinks from The Coca-Cola Company consumed every second of every day.Fact!!
  10. coca-cola atau coke digelar soft drinks walaupun pada dasarnya minuman ni tak soft pun!!lalu dekat tekak rasa macam apa..keras nak mampus..gas kuat sangat..baik gua minum air jambu 88 dekat muar!!!hahaha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like