August 8, 2011

Pagi Ini...

Pagi tadi gua tak pergi kelas. Gua tak pergi kelas sebab gua terlajak tidur.. Itu adalah situasi normal bagi seorang student macam gua ni. Lantas gua berfikir untuk mendapatkan sekeping Medical Certificate yang boleh membantu gua tentang perihal masa depan. Gua bersiap untuk ke klinik kesihatan terdekat. Dalam masa bersiap tu, gua sempat memikirkan alasan yang munasabah untuk diajukan kepada doktor.

Dalam perjalanan gua pikir lagi...

Dah sampai di klinik pun gua masih lagi berfikir alasan yang sesuai untuk diberikan kepada doktor.



***

Masa dekat dalam tu, gua buat muka rilek je sampai la doktor tu tanya gua..

"Kau sakit apa ni mat?"

dengan selamba gua jawab..

"doktor, gua rasa, gua ni ada penyakit insomnia lah..malam susah sangat nak tidur.."

Doktor tu pandang gua slack. Gua buat muka tak tahu apa-apa. Dia keluarkan surat MC tulis nama gua, bagi gua ubat siap-siap. Masa gua keluar, dia still lagi buat muka stress macam tu. Apa teruk sangat ke jawapan gua?

6 comments:

mEre HuMan Like Me said...

agak parnut la ko nyew alasan .
aq tnye dok tuh td..dye kate ko org yg ke-17 bg alasan yg sama hari tuh . patut pown wat muke stress..

luqman eshak said...

ahahaha..mana aku taw doh..bnda ni macam..senang cerita lah kan..hahahaha...orang kata apa?jawapan klise..

mEre HuMan Like Me said...

kalis lbey mok . haha . muka dok tuh aq bole agak camne . hahaha . ko smpn la surat uh . bole wat bekap . ko liquid tarikh . pastu ko potostat..as good as news~

luqman eshak said...

tak boleh der..tu nama dia memalsukan dokumen..berat hukuman tu..hahahaha

Unknown said...

hahahaha mcm mcm la kau mat..haha
time ni la nak insomnia.haha

luqman eshak said...

gua cuma cakap apa yang terlintas..tak sangka pulak dok tu respon mcm tu..hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like